دارامان




آموزش رانندگي آموزش رانندگي .

آموزش رانندگي

آموزش حركت با دنده عقب  كليك كنيد


آزمون شهري كليك كنيد


آموزش پارك دوبل كليك كنيد


بهترين حالت گرفتن فرمان كليك كنيد


آموزش پارك كنار جدول كليك كنيد


فيلم آموزش مهارت هاي رانندگي كليك كنيد


آموزش پارك دوبل كليك كنيد


آموزش دور زدن دو فرمانه و يك فرمانه كليك كنيد

 





آموزش رانندگی کلیک کنید


آموزش رانندگی تصویری کلیک کنید

 
آموزش رانندگی مخصوص بانوان کلیک کنید


دانلود برنامه آموزش راهنمايي و رانندگي عملي

    دانلود برنامه آموزش راهنمايي و رانندگي عملي,
    دانلود نرم افزار آموزش رانندگي عملي,
    دانلود آموزش رانندگي عملي براي مبتدي,
    آموزش تئوري رانندگي,
    دانلود آموزش تئوري رانندگي,

لا ًقبل از ايستادن كنار اتومبيل پارك شده راننده راهنماي سمت راست را از صد متري روشن كرده و كنار اتومبيل رفته تا حدي

كه آينه سمت راست خودرو به جلوي آن اتومبيل رسيده ،سپس توقف كرده اين توقف كردن به شرط آن است كه راننده در آينه ها

پشت سر خودرو خود را چك كرده كه مطمئن شدآيا ميتوان توقف كرد،در اين مواقع حتما بايد ، راننده پشت سر را ،از قصد خود با

خبر كرده و ايست كامل كرد. دوم

بعد از ايستادن كنار اتومبيل پارك شده، شروع به دنده عقب رفتن كنيد تا اينكه از داخل شيشه سه گوش كه روي درب عقب وجود

دارد انتهاي اتومبيل پارك شرايط شده مشاهده شود،سپس شروع به چرخاندن كامل فرمان به سمت راست كرده در همان حال با

سرعت كم اتومبيل حركت ميكنيم

نكته :.

وقتي راننده فرمان خودرو را به سمت راست مي چرخاند، چون اتومبيل حركت دارد، جلوي اتومبيل به وسط خيابان هدايت مي شود كه

در اين نقطه راننده حتما بايد پشت سر خود را كنترل كرده كه اگر اتومبيلي در حال عبور در كنار اوست يااينكه مي خواهد به وي نزديك شود

آگاه شده و جلوي خودرو خود را به سمت آن اتومبيل نبرده و احتمال تصادف را كاهش دهد

سوم :.

راننده همانطور كه دنده عقب حركت مي كند ،ادامه مي دهد تا اينكه از داخل شيشه درب جلو دوباره انتهاي اتومبيل پارك شده ديده

در اين نقطه موقعيت باز كردن و چرخاندن فرمان اتومبيل به سمت چپ مي باشد و به حركت با سرعت كم ادامه داده تا اينكه

 اتومبيل به موازات جدول خيابان قرار گرفته و ايست كامل شود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۸:۴۴ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

دانلود جزوه آموزش عملي رانندگي

    دانلود جزوه آموزش عملي رانندگي,
    دانلود كتاب آموزش عملي رانندگي,
    دانلود آموزش عملي راهنمايي و رانندگي,
    دانلود برنامه آموزش عملي رانندگي,
    دانلود آموزش عملي رانندگي مقدماتي,

پارك ال:

الف) ابتدا كنار خيابان با فاصله ي مناسب كه بيشتر از نيم متر و در فاصله ي طولي مناسب كه چند متر بعد از تقاطع است، ايست كرده، با دنده عقب و راهنماي سمت راست آرام حركت كرده تا جايي كه اولين گوشه ي سه گوش به موازات خط ممتد جدول بشود؛ يا اينكه گوشه قبل از نوار مشكي بين سه گوش و شيشه ي درب عقب، در يك خط اوريب بيافتد؛ مماس بر سر جدولي كه بعد از قوس شروع مي شود، فرمان را در حال حركت، آرام به سمت راست دور مي دهيم تا جايي كه ماشين به موازات جدول مورد نظر برسد در اين صورت فرمان به سمت راست دور خوده است؛ ايست كرده


ب) برگرداندن بدون حركت، دو دور به سمت چپ: تا چرخ هاي دور خورده به سمت راست به حالت عادي خود برگردند و به موازات ماشين درآيند. دست راست را پشت صندلي شاگرد و سرو گردن را از بين صندلي هاي جلو رو به عقب برگردانده و با چراغ استپ و تنظيم دنده عقب رو به عقب حركت مي كنيم. در اين حالت، دست چپ بايد وسط فرمان كه قبلا به حالت راست برگشته قرار گيرد و انحراف حركت را با چپ و راست دادن فرمان كنترل مي كنيم.


ج ) خروج از پارك: با راهنماي سمت چپ، كمي رو به جلو حركت مي كنيم؛ با تغيير جهت فرمان به سمت چپ ايست كرده پشت سر را نگاه مي كنيم و رو به جلو حركت مي كنيم؛ وقتي به نبش تقاطع رسيديم ايست كرده، چپ و راست را نگاه مي كنيم و در مسير مورد نظر با راهنماي مناسب حركت مي كنيم. (يا گردش به چپ يا گردش به راست و يا مستقيم حركت مي كنيم.)

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۷:۴۱ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

دانلود آموزش رانندگي بصورت عملي

    دانلود آموزش رانندگي بصورت عملي,
    دانلود آموزش راهنمايي و رانندگي عملي,
    دانلود تصوير آموزش رانندگي عملي,
    "دانلود كتاب آموزش عملي رانندگي",
    دانلود كتاب آموزش رانندگي عملي,

- نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها: اين كار فشار زيادي را به سيستم فنربندي،اكسل و سيستم ترمز اتومبيل وارد ميكند و نحوه صحيح رد شدن از دست انداز به اين صورت است كه بايد طوري برنامه ريزي كنيم كه تا قبل از رسيدن به دست انداز سرعت را كم كرده باشيم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هيچ عنوان درگير نباشد.

2- بالا كشيدن ترمز دستي بدون نگه داشتن كليد آن: چندي پيش ديدم كه دوستم زماني كه ميخواهد ترمز دستي را بالا بكشد دكمه ي آن را فشار ميدهد و سپس آن را بالا ميكشد از او پرسيدم دليل اين كار چيه؟ گفتش اولين باري كه براي امتحان رانندگي رفته بودم سر همين كشيدن ترمز دستي منو رد كردن و براي همه خنده دار بود كه ميگفتم تو ايران همه اينطوري ترمز دستي رو ميكشن و بعدا متوجه شدم كه انگليسي ها به اين دكمه كلاچ ترمز دستي ميگويند و تا زماني كه كلاچ ترمز دستي را نگرفتي نبايد آن را بالا بكشي بعدا خودم هم از تعدادي از دوستانم كه مكانيك را به صورت علمي ميدانند گفتند كه كشيدن ترمز دستي بدون نگه داشتن كليد آن باعث خرابي چرخ دنده هاي آن و وارد آمدن فشار بيش از حد به سيم ترمز دستي ميشود. (خدا رو شكر خودم اين عادت رو ترك كردم و ترمز دستي رو درست بالا ميكشم)
 
3- عدم تعويض به موقع روغن گيربكس: در همين تيونينگ تاك به كرات ديده شده كه افرادي خودروشان 150 هزار كيلومتر يا بيشتر كار كرده و وقتي هم ازشان ميپرسي واسكازين را تا به حال تعويض كردي ميگويند مگر واسكازين هم نياز به تعويض دارد؟ در جواب بايد گفت بله واسكازين نيز مانند روغن هاي ديگر نياز به تعويض دارد كه تعويض به موقع آن باعث روان كاركردن گيربكس،سلامت گيربكس و...ميشود كيلومتر تعويض آن بستگي به نوع روغن و گيربكس اتومبيل و شرايط كاركرد آن دارد.
 
 4- تعويض يكبار در ميان فيلتر روغن: گاها ديده شده كه افراد فيلتر روغن را يك بار در ميان تعويض ميكنند و اكثرا همين افراد از فيلتر هاي با كيفيت پايين استفاده ميكنند. ابن كار باعث ميشود فيلتر عمل تصويه را نتواند به صورت كامل انجام دهد و منجر به آسيب هاي جدي به موتور اتومبيل ميشود كه بعدا متوجه ميشويم اگر هربار فيلتر را عوض ميكرديم و فيلتر مناسب جايگزين مي‌كرديم چقدر از هزينه تعمير موتور و صرف وقت جلوگيري ميشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۶:۲۷ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

آموزش عملي رانندگي دانلود

    آموزش عملي رانندگي دانلود,
    دانلود عملي آموزش رانندگي,
    دانلود آموزش عملي رانندگي,
    دانلود آموزش رانندگي عملي,
    آموزش عملي رانندگي دانلود رايگان,

رد كردن مانع در دنده عقب:
اگر بخواهيد چاله  يا مانع كوچكي را كه ارتفاع آن زير 15 سانت باشد كه در اين ارتفاع زير اتومبيل شما آسيب نمي بيند را از بين دو تا چرخ اتومبيل عبور دهيد به اين طريق كه مانع را در قسمت يك چهارم سمت راست شيشه ي بزرگ عقب اتومبيل قرار دهيد و در صورتيكه بخواهيد از كنار مانع رد شويد كافيست از دور علامت استاندارد را با يك فاصله ي مناسب با كناره ي مانع تنظيم كنيد مثل تنظيم فاصله ي 45 سانت عمل كنيد و از كنار آن عبور كنيد.                                 

مكانهايي كه حركت به صورت دنده عقب خطرناك مي باشد:
1-حريم تقاطع ها(15متر قبل و بعد آنها)
2-در پيچها،تونلها و ميدانها
3-در لاينهاي حركت و سبقت
4-در محل خط كشي عابرين پياده


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۵:۱۵ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

دانلود عملي آموزش رانندگي عملي

    دانلود عملي آموزش رانندگي عملي,
    دانلود فيلم آموزشي رانندگي عملي,
    دانلود فيلم عملي اموزش رانندگي,
    دانلود فيلم آموزشي عملي راهنمايي و رانندگي,
    دانلود فيلم آموزشي رانندگي پايه دو عملي,

سرعت در دنده عقب:به اندازه اي است كه يك نفر بصورت پياده بتواند همراه اتومبيل شما حركت كند(كه اصطلاحا در آموزش رانندگي به آن حركت لاك پشتي ميگويند)حال براي دنده عقب بايد جهت شناسي خوبي نسبت به حركت دادن فرمان داشته باشيد.
به هر سمتي كه ميخواهيد برويد فرمان را كمي به همان سمت بچرخانيد و مبناي پيدا كردن سمت چپ و راست هم ميتواند چشمان ما و هم سمت راست و چپ بدن باشد. يعني اگه سر ما بطرف عقب بر گشته است و به سمت عقب حركت ميكنيد چشم راست شما يا سمت راست بدن شما سمت راست مي باشد و چشم چپ يا سمت چپ بدن شما سمت چپ مي باشد.
بايد طوري به عقب برگرديد كه حتي المقدور سر شما بين دو صندلي قرار گيردتا نسبت به عقب اتومبيل كنترل و مراقبت بيشتري داشته باشيد.
پس نتيجه ميگيريم به هر سمتي كه رو به عقب نگاه ميكنيد و مي خواهيد برويد كافي است فرمان را كمي به همان سمت بچرخانيد و دقت كنيد چرخاندن فرمان در دنده عقب بايد خيلي كم باشد زيرا با كمترين حركت فرمان جهت اتومبيل تغيير ميكند و ممكن است با وسايل نقليه اي كه از پشت سر ما مي آيند و يا اگر مانع ديگري وجود داشت برخورد كنيد به همين علت هميشه بايد تغيير جهت فرمان حدود 5 تا 15 دقيقه به چپ يا راست باشد بجز مواقعيكه احتياج داشته باشيد و مجبور باشيد كه جهت اتومبيل را خيلي بيشتر تغيير دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۵:۰۳ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

فيلم آموزش عملي رانندگي

    فيلم آموزش عملي رانندگي,
    آموزش رانندگي عملي بصورت فيلم,
    فيلم آموزش عملي رانندگي download,
    فيلم آموزشي دوره عملي آموزش رانندگي,
    سفارش فيلم آموزش عملي رانندگي رايگان,

قبل از اينكه با دنده ي عقب حركت كنيد. ابتدا بايد نسبت به عدم هر گونه خطر و حضور فرد يا افرادي در قسمت عقب اتومبيل مطمئن شويد.
حركت در دنده عقب بايد با مراقبت،دقت،كنترل و احتياط كامل انجام شود،چون حركت با دنده عقب خلاف مقررات محسوب مي شود و هر كجا با دنده عقب تصادف كنيد مقصر مي باشيد بجز دنده عقب براي پارك دوبل يعني وقتي كنار يه اتومبيل پارك كنيد و بصورت دنده عقب حركت كنيد كه بخواهيد پشت سر اتومبيل پارك شده اتومبيل خودتان  را پارك كنيد در صورتيكه منطقه ي ممنوعه نباشد و اتومبيل ديگري از عقب با شما تصادف كند شما مقصر نيستيد.كه در بخش دوم ماده ي 142 آيين نامه راهنمايي و رانندگي مشخص شده است.


نحوه ي نشستن در دنده عقب:
به اين ترتيب است كه با دست راست كمر بند ايمني را از بغل شانه ي سمت چپ كشيده و با دست چپ كمر بند را از پايين بكشيد تا آزاد شود سپس كاملا تنه ي خود را به طرف عقب بر روي باسن بچرخانيد و با دست چپ قسمت بالاي فرمان را از رو(ساعت 12)گرفته و دست راست پشت صندلي شاگرد قرار دهيد تا به عقب اتومبيل از شيشه ي عقب اشراف داشته باشيد،توجه كنيد بهترين حالت گرفتن فرمان در دنده عقب حالت گرفتن با دست چپ از قسمت   بالاي فرمان ميباشد چرا كه به راحتي ميتوانيد فرمان را به چپ يا راست در دنده عقب حركت دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۴:۵۳ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

دانلود رايگان آموزش عملي فيلم رانندگي

    دانلود رايگان آموزش عملي فيلم رانندگي,
    دانلود فيلم آموزش رانندگي عملي رايگان,
    دانلود فيلم آموزش رانندگي به صورت عملي,
    دانلود فيلم آموزش عملي رانندگي براي افراد مبتدي,
    فيلم عملي آموزش رانندگي,

موارد استفاده ي راهنماها:

راهنماي سمت راست(بالا): 

گردش به راست(ميدان،تقاطع،خيابان)، حركت رو به عقب(دنده عقب)،پارك كردن اتومبيل كنار خيابان(پارك 30سانت)

راهنماي سمت چپ(پايين):

گردش به چپ(ميدان،تقاطع،خيابان،دوربرگردان)،خروج از پارك(حركت به سمت جلو)   لازم به ذكر ميباشد شما در هر كجا خواستيد گردش به چپ يا راست كنيد ابتدا كلمه ي آرش را فراموش نكنيد.آرش مخفف كلمات: آ=آينه، ر=راهنما و ش=شكست(چرخش)فرمان ميباشد.يعني در گردش به راست ابتدا آينه ي سمت راست و بالاي سر را كنترل كنيد بعد راهنماي سمت راست و در صورت عدم تردد وسيله ي نقليه از سمت راست فرمان را به سمت راست بچرخانيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۴:۳۷ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

دانلود فيلم آموزش رانندگي با ماشين دنده اتوماتيك

    دانلود فيلم آموزش رانندگي با ماشين دنده اتوماتيك,
    آموزش عملي رانندگي پرايد,
    دانلود آموزش عملي رانندگي فيلم,
    دانلود فيلم آموزش رانندگي عملي,
    دانلود فيلم آموزش عملي رانندگي,

يم كلاج يا كلاج در گير(جايگزين موقت ترمز):

فرض كنيد در يك سربالايي بعلت سنگيني بيش از حد اتومبيل،شما مجبور به توقف شديد و با پياده شدن تعدادي از مسافرها يا پايين گذاشتن مقداري از بار اضافي بايد بصورت نيم كلاج حركت كنيد يا اصلا خود شما اتومبيل را در يك سربالايي پارك نموده و بعد از مراجعه متوجه شديد پشت سر اتومبيل شما وسيله ي نقليه ي ديگري با فاصله ي بسيار كم پارك شده است و شما بيم آن داريد كه اتومبيل شما هنگام حركت كردن به عقب رفته و با اتومبيل پشت سر برخورد كند.در اينجا شما به دو طريق ميتوانيد اتومبيل خود را حركت دهيد بدون اينكه به عقب حركت كند كه به اين دو روش نيم كلاج ميگويند.

نحوي اجراي اين دو روش عبارتند از:
الف- ابتدا بوسيله ي ترمز دستي:

بعد از سوار شدن كلاج را تا ته گرفته و دنده را خلاص كنيد و اتومبيل را روشن كنيد و بعد از روشن نمودن دسته دنده را در دنده ي يك قرار دهيد كلاج را به آرامي بالا بياوريد تا جايي كه احساس كنيد صداي موتور اتومبيل عوض شده لرزش در اتومبيل شما بوجود آيد (اين نقطه از كلاج را نقطه ي لرزش ميگويند) كلاج را در اين نقطه ثابت كرده و اجازه ندهيد كلاج بالاتر بيايد در اينجا كلاج شما درگير شده و براي چند لحظه ترمز موقت بوجود مي آيد پس با خيالي راحت و سرعت عملي بالا ترمز دستي را پايين كشيده و همزمان گاز دهيد و كلاج را بصورت ميليمتري بالا بياوريد تا به نقطه ي حركت اتومبيل برسد در نقطه ي حركت كلاج راچند ثانيه ثابت نگه داريد تا حركت شما كامل شود بعد از كامل شدن حركت كلاج را رها كنيد.

ب- بوسيله ي ترمز:
به اين صورت است كه بعد از سوار شدن كلاج و ترمز را تا ته گرفته و دنده را خلاص كنيد و اتومبيل را روشن كنيد و بعد از روشن نمودن پاي راست بايد روي ترمز باشد و از روي آن جدا نشود كلاج را تا آخر بگيريد و دسته دنده را درون دنده ي يك قرار دهيد كلاج را به آرامي بالا بياوريد تا جايي كه احساس كنيد صداي موتور اتومبيل شما عوض شده و لرزش در اتومبيل شما بوجود آيد(نقطه ي لرزش) كلاج را در اين نقطه  ثابت كرده و اجازه ندهيد كلاج بالاتر بيايد در اينجا كلاج شما درگير شده و براي چند لحظه ترمز موقت بوجود مي آيد پس با خيالي راحت و سرعت عملي بالا پا را از روي ترمز برداشته و گاز دهيد و كلاج را بصورت ميليمتري بالا بياوريد تا به نقطه ي حركت اتومبيل برسد در نقطه ي حركت كلاج را چند ثانيه ثابت  نگه داريد تا حركت شما كامل شود بعد از كامل شدن حركت كلاج را رها كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۳:۳۹ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

دانلود فيلم آموزش رانندگي

    دانلود فيلم آموزش رانندگي با,
    آموزش عملي رانندگي با فيلم و عكس,
    فيلم آموزش رانندگي با دنده اتوماتيك,
    آموزش رانندگي با تصوير و فيلم دانلود رايگان,
    دانلود فيلم آموزش رانندگي با ماشين شهري,,

حركت لاك پشتي:

حركت دادن اتومبيل به صورت سانتي متري جهت انجام كارهايي كه به دقت و مراقبت بسيار زيادي نياز دارد مثل دور زدن يا پارك دوبل را حركت لاك پشتي ميگويند كه فقط در دنده يك و عقب قابل اجراست.

اوج كنترل اتومبيل زماني است كه شناخت كاملي از كلاج و نقاط مختلف آن داشته و نحوه ي استفاده از آن جهت حركت دادن اتومبيل به صورت سانتيمتري را ياد گرفته باشيد و به راحتي بتوانيد از آن بهره ببريد بنابر اين ابتدا بايد نقاط مختلف كلاج را بشناسيد.
نقاط مختلف كلاج عبارتند از:
الف- نقطه ي صفر(انتها و پايين ترين حد كلاج):
ب- نقطه ي يك حركت(شما بيشتر با اين نقطه كار داريد چرا كه سرعت اتومبيل در اين نقطه بصورت سانتيمتري ميباشد):


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۲:۵۶ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

دانلود يك بازي آموزش رانندگي با پرايد

    دانلود يك بازي آموزش رانندگي با پرايد,
    دانلود سي دي آموزش رانندگي با پرايد,
    ساده ترين روش آموزش رانندگي با پرايد,
    آموزش رانندگي با فيلم,
    دانلود رايگان سي دي آموزش رانندگي با پرايد,

- قانون حركت در مسير مستقيم و كفي:
1- ابتدا كلاج را تا انتها گرفته ودسته ي دنده را درون دنده ي يك قرار دهيد.
2- كمي گاز بصورت ثابت بطوريكه قطع نشود.(دور موتور روي دو يا بيست)
3- همزمان كلاج را آرام آرام بالا بياوريد تا موقعيكه احساس كنيد اتومبيل با نيروي موتور شروع به حركت كرده(دنده در گير شود) كه به آن نقطه ي حركت كلاج ميگويند.
4- كلاج را در نقطه ي حركت مثل گاز ثابت كرده و مقدار دو الي سه متر
جلو رفته(يا چند ثانيه كلاج را ثابت نگه داريد) و در اينجا حركت انجام شده و با خيال راحت كلاج را رها كرده و به گاز دادن خود ادامه دهيد بايد توجه كنيد كه كلاج را در دنده ي يك يكدفعه رها نكنيد(فكر كنيد يه فنر زير پاي شما قرار دارد فنر پاي شما را به بالا فشار مي دهد و پاي شما پدال را به پايين فشار ميدهد) كه اتومبيل به جلو پرت شده و خاموش ميشود در ضمن موقع حركت كردن كار كلاج بر عكس كار ترمز و گاز ميباشد و آن را از پايين به بالا رها ميكنيد و نسبت آن با گاز بشكل حركت دو كفه ي ترازو يا الاكلنگ ميباشد و پس از طي مسافت پنجاه متر بايد ايست كنيد و پس از توقف كامل دنده را خلاص نموده و قانون ايست را انجام دهيد و اينكار را بصورت ممتد انجام دهيد تا:
اولا- ايست ها و ترمزها كاملا آهسته و بي خطر شود.
ثانيا- حركت در مسير مستقيم وكفي براي شما كاملا راحت و روان شده و براي پاهايتان ملكه گردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۲:۱۸ توسط:آموزش رانندگي موضوع: