دارامان




آموزش رانندگي آموزش رانندگي .

آموزش رانندگي

آموزش حركت با دنده عقب  كليك كنيد


آزمون شهري كليك كنيد


آموزش پارك دوبل كليك كنيد


بهترين حالت گرفتن فرمان كليك كنيد


آموزش پارك كنار جدول كليك كنيد


فيلم آموزش مهارت هاي رانندگي كليك كنيد


آموزش پارك دوبل كليك كنيد


آموزش دور زدن دو فرمانه و يك فرمانه كليك كنيد

 





آموزش رانندگی کلیک کنید


آموزش رانندگی تصویری کلیک کنید

 
آموزش رانندگی مخصوص بانوان کلیک کنید


دانلود فيلم اموزش رانندگي براي پرايد

    دانلود فيلم اموزش رانندگي براي پرايد,
    رانندگي با پرايد,
    يادگيري رانندگي با پرايد,

در سربالايي ها ما به دو صورت عمل مي كنيم:

اول: فرض كنيد در سربالايي توقف كرديم و پشت سر ساير اتومبيل ها هستيم. يعني در سربالايي ترافبك شده. وضعيت پدال ها الان چجوريه؟ ترمز دستي بالاست و دنده خلاصه. پس هيچ پدالي رو نگرفتيم و راحت نشستيم. حالا بايد بعد ازمدتي توقف حركت كنيم.. وضعيت پدال ها رو بايد به اين صورت تغيير بديم: اول از همه كلاچ مي گيريم ميزنيم دنده يك. حالا پاي راست رو روي پدال گاز ميذاريم اما فشار نميديم. فقط آماده ش مي كنيم. كم كم نيم كلاچ كنيد و اتومبيل كه شروع به لرزيدن كرد، همزمان دستي رو بخوابونيد و كمي گاز بديد و شروع به حركت كنيد. با نيم كلاچ نميشه سربالايي رو بالا رفت و بايد كمي هم گاز چاشني كار كرد. اما زياد گاز نديد وگرنه ماشين مي ره جلو و خطرناكه. آروم و پيوسته. ممكنه چند بار اول خاموش كنيد. اما به مرور زمان دستتون مياد. تمرين كنيد.

خب حالا براي توقف چكار كنيم؟  كلاچ رو تا ته بگيريد و همزمان ترمز كنيد تا اتومبيل متوقف بشه.دنده رو خلاص كنيد و دستي رو بكشيد و پاهاتون رو از روي پدال ها برداريد و بگذاريد تا استراحت كنند. با شروع حركت دوباره مثل حالت اول عمل كنيد.

نكته: گاهي در سربالايي ها فقط از پدال ترمز استفاده ميشه. اين براي وقتيه كه اولاً شيب سربالايي بسيار كم باشه. دوماً ترافيك روان باشه و اتومبيل ها در حال حركت باشند و توقف هاي بسيار كوتاه داشته باشند. در اين جا بايد براي شروع حركت مثل حالت اول عمل كرد و براي توقف، تنها فرقش اينه كه دستي رو نمي كشيد و پدال ترمز رو نگه ميداريد( توجه كنيد كه اتومبيل خلاصه و پاي چپ رو داريد استراحت ميديد). با شروع حركت، اول نيم كلاچ كنيد و وقتي مطمئن شديد اتومبيل عقب نميره( اينجا يه لرزشي تو اتومبيل احساس مي كنيد كه نقطه مورد نظر ماست) بايد پدال ترمز رو رها كنيد و كمي گاز بديد و پا رو بيشتر از روي كلاچ برداريد. حالا فرض كنيد حركت كرديم و دوباره بايد ترمز كنيم اما نمي خوايم از پدال ترمز استفاده كنيم چون ترافيك ديگه روان شده. براي اين كار فقط كافيه هرجا خواستيد سرعت رو كم كنيد، گاز رو رها كنيد و كلاچ رو تا ته نگه داريد تا شتاب اتومبيل بيفته. در اين حالت ما داريم كمي حركت مي كنيم. اگر حركت اتومبيل هاي جلويي تند تر شد، كمي كلاچ رو رها مي كنيم تا نيم كلاچ بشه و همزمان پدال گاز رو فشار ميديم يعني حالت نيم كلاچ-گاز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۵۰:۰۹ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

اموزش رانندگي ماشين پرايد

    اموزش رانندگي ماشين پرايد,
    دانلود برنامه اموزش رانندگي پرايد,
    دانلود فيلم اموزش رانندگي پرايد,

حل عبور اطفال :

اين تابلو نزديك مدرسه يا زمين بازي بچه ها نصب ميشود و به رانندگان پيام ميدهد كه ممكن است كودكان از آنجا عبور كنند. رانندگان با ديدن با ديدن اين تابلو بايد سرعت

خود راكم كنند و با احتياط به حركت خود ادامه دهند.

ج) تابلوهاي اخباري ـ اطلاعاتي :

اين تابلوها به منظور آگاه سازي رانندگان در مورد شناسايي محل، اعلام فواصل، نشان دادن جهت و تعيين مسير ورود و خروج به كار مي رود. از جمله اين نوع تابلوها مي توان به تابلوهاي شناسايي خيابانها و ميدانها، تابلوي خيابان بن بست و… اشاره كرد.

به تابلوهاي زير توجه كنيد :

ايستگاه اتوبوس :

اين تابلو در جايي نصب مي شود كه اتوبوسها براي سوار و پياده كردن مسافرها توقف مي كنند .

ايستگاه تاكسي :

اين تابلو در جايي نصب مي شود كه تاكسي ها براي سوار و پياده كردن مسافرها توقف مي كنند .

پاركينگ ( پارك موقت ) :

اين تابلو معمولا در جاده ها نصب ميشودو محل پارك موقت را نشان ميدهد . و معمولا از فاصله ۱۰۰۰ متري به پارك موقت مقدار فاصله در زير تابلو نوشته ميشود .

بيمارستان :

اين تابلو به ما اعلام ميكند كه در همين مكان بيمارستان وجود دارد .

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۷:۲۹ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

خريد سي دي اموزش رانندگي با پرايد

    خريد سي دي اموزش رانندگي با پرايد,
    اموزش رانندگي با پرايد به صورت ويدئو,
    اموزش رانندگي پرايد,

دسته اول : علائم عمودي

شامل : تابلوهاي راهنمائي و رانندگي – چراغ راهنمائي – نرده ايمني

۱- تابلوهاي راهنمايي و رانندگي

 تابلوهاي راهنمايي و رانندگي به عنوان بخشي از تجهيزات كـنترل ترافـيك نقش ايمن سازي سواره روها وهدايت هرچه بهتررانندگان رابرعهده دارند. توجه به اين تابلوها كه نشانه هاي نمادين قوانين و مقررات عبور و مرور هستندالزامي است، اين علائم به مادستورالعمل رانندگي صحيح رانشان مي دهند.

تابلوها از نظر شكل هندسي و كاربرد به ۳ دسته تقسيم مي شوند:

الف) تابلوهاي حكم كننده و بازدارنده :

 اين گونه علائم شكل دايره با حاشيه اي به رنگ قرمز و زمينه سفيد و تصاوير و نقش ها به رنگ مشكي مي باشند و براي استفاده كنندگان از راه، محدوديت و ممنوعيت ايجاد مي نمايند و به راننده دستور مي دهد كه چه كار بايد بكند و چه كار نبايد بكند و عدم اجراي دستور و پيام اين نوع تابلوها در رانندگي مستوجب اعمال قانون مي باشد از استثنائات اينگونه تابلوها(از نظر شكل) تابلو رعايت حق تقدم عبور كه به شكل مثلث واژگون رأس پايين و قاعده بالا و تابلو ايست كه به شكل هشت ضلعي مي باشد.

به تابلوهاي زير توجه نماييد :

عبور ممنوع :

اين تابلو به رانندگان وسايل نقليه موتوري اعلام مي كند از جهتي كه تابلو نشان مي دهد عبور نكنند و تنها عايرين پياده اجازه دارند كه در اين جهت رفت و آمد كنند.

راه يكطرفه :

اين تابلو به رانندگان وسايل نقليه موتوري اعلام ميكند كه فقط از جهتي كه تابلو نشان مي دهد عبور آزاد است

ايست :

اين تابلو آخر راه فرعي و نزديك راه اصلي نصب مي شودو به رانندگان وسايل نقليه موتوري دستور ايست مي دهد و رانندگان با ديدن اين تابلو بايد بايستند و پس از اطمينان

از اينكه خطري در پيش نيست با احتياط كامل و رعايت حق عبور ديگران حركت كنند.

تعيين سمت حركت در ميدان :

اين تابلو به رانندگان به رانندگان وسايل نقليه موتوري نشان ميدهد كه در ميدان از كدام جهت مي توانند حركت كنند .


- منبع، پورتال آسموني  http://www.asemooni.com/iran/help/traffic-signs#ixzz3VUm5zTnN


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۷:۱۳ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

دانلود فيلم اموزش رانندگي با پرايد

  دانلود فيلم اموزش رانندگي با پرايد,
    ويدئو اموزش مبتدي رانندگي,
    اموزش عملي رانندگي مبتدي,


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۶:۵۵ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

اموزش رانندگي با ماشين پرايد

    اموزش رانندگي با ماشين پرايد,
    دانلود اموزش رانندگي با پرايد,
    اموزش رانندگي مبتدي,


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۶:۳۸ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

نمونه سوالات فني راهنمايي رانندگي

نمونه سوالات فني راهنمايي رانندگي,
نمونه سوالات آزمون گواهينامه رانندگي,
نمونه سوالات علائم راهنمايي و رانندگي,

در رانندگي، ابدا تحت تاثير بوق و چراغ كسي قرار نگيريد و سعي نماييد طوري رانندگي كنيد كه احساس ترس و استرس از هيچ كس و چيزي نداشته باشيد.
28. طوري در خيابان رانندگي كنيد كه ديگران به شما توجه كنند و خود را مهياي ماشين شما نمايند و نه آنكه شما حواستان به همه ماشين ها باشد و مراقب آنها باشيد!!
29. فشار دادن كلاج مترادف است با دنده خلاص و فشار دادن ترمز مترادف است با كشيدن ترمز دستي. لذا وقتي ترمز دستي را رها كرديم اتومبيل را با ترمز متوقف مي كنيم و اگر اتومبيل در حالت دنده خلاص باشد ديگر نيازي به فشار دادن كلاج نيست.
30. سعي نماييد در كلاس هاي عملي رانندگي سه چيز را خوب ياد بگيريد: 1- كنترل كامل كلاج 2- دور زدن دو فرمانه(علي الخصوص در خيابان هاي باريك و كوچه ها) 3- پارك دوبل
31. براي رانندگي ياد گرفتن، شرط اول «آرام رانندگي» كردن است. وقتي شما بتوانيد در يك سرعت ثابت به آرامي اتومبيل را هدايت كنيد، مطمئنا قادر خواهيد بود در سرعت بالا نيز آن كار را انجام دهيد. به آرامي رانندگي كردن باعث يادگيري بهتر شما خواهد شد. عجله به يادگيري شما لطمه خواهد زد. سرعتي رانندگي كردن و شتابزده بودن به معناي حرفه اي بودن نيست.
32. براي دور دو فرمانه بايد به چند نكته مهم توجه داشت. اول اينكه به محض رسيدن جلوي ماشين به خط حائل در بين دو خيابان موظف به توقف هستيم و پس از بررسي از نبود خطر، اقدام به دور زدن مي كنيم. در غير اينصوت ماشين را به جلو حركت داده و در صورت عبور اتومبيلي از لاين دورتر از خط حائل، مي ايستيم تا آن اتومبيل عبور كند و سپس به دور زدن ادامه مي دهيم.ثانيا بايد در تمام حال اقدام به چراغ راهنما زدن نماييم. همچنين رعايت اين نكته نيز مهم است كه در دنده عقب جهت چرخاندن فرمان و چراغ راهنما برعكس مي شود.
33. عدم رعايت تسلط به پدال گاز و كلاج و ترمز به دلايل متفاوتي همچون ناوارد بودن كارآموز، سفت بودن پدال و ... اتفاق مي افتد. عدم تسلط بر پدال كلاج باعث خاموش شدن ماشين در هر بار ترمزگيري مي شود. چون اگر پدال كلاج را به تندي رها كنيد و بالا بياوريد ماشين خود بخود خاموش مي شود مگر آنكه مقداري گاز چاشني آن كنيد. همچنين اگر بر پدال گاز مسلط نباشيد منجر به شتاب گيري هاي غيرحرفه اي مي شود كه بر روي سرنشينان حالتي نا مطلوب شبيه پرش و پرت شدن دست مي دهد. براي اين كه اين مشكل را نداشته باشيد، اتومبيل را در كنار خيابان متوقف و خاموش كنيد. سپس براي 5 دقيقه با پاي خود، پدال ها را به آرامي فشار دهيد و به آرامي بالا بياوريد. اگر چند بار اين :77/ار را كنيد تسلط تان بر پدال به شدت ارتقا مي يابد و مي توانيد پس از روشن كردن اتومبيل از كنترل و تسلط باورنكردني خود بر پدال ها لذت ببريد.
34. قاعده ساعت 10 و 11 در پارك دوبل:
يكي از موارد مهم امتحاني در پارك دوبل، رعايت نحوه چرخاندن فرمان ماشين است. براي پارك دوبل كردن، هنگامي كه پشت فرمان نشسته ايم ضمن رعايت نكات عمومي، دنده را روي R قرار داده و سر برگردانده و آرام به سمت عقب حركت مي كنيم و دقت مي كنيم تا هر وقت انتهاي ماشين پارك شده را از گوشه نزديك درب عقب ديديم فرمان را كامل چرخانده تا اتومبيل ما همچون عقربه ساعت 11 شود. اين روند تا ديدن پلاك ماشين جلويي ادامه مي يابد تا همچون عقربه ساعت 10 شود. به محض ديدن پلاك از شيشه روبروي فرمان، (پس از آنكه شما توانستيد از شيشه جلو، پلاك ماشين روبرويي را ببينيد) بلافاصله فرمان را چرخانده تا درجه ماشين به عقربه ساعت 11 نزديك شود و اين روند را ادامه مي دهيم تا ماشين به صورت صاف (عقربه ساعت 12) با فاصله نيم متر از جدول و ميان ماشين عقبي و جلويي پارك شود.
35. براي توقف پشت چراغ قرمز يا پشت اتومبيلي كه ايستاده است مي بايست ابتدا پدال كلاج را تا انتها فشار دهيم سپس ترمز را مي گيريم و سپس همزمان با گرفتن پدال كلاج، دنده را در حالت دنده خلاص قرار مي دهيم. با اين كار اتومبيل بدون اينكه خاموش شود از حركت باز مي ايستد. ضمنا يادتان نرود هرگاه خواستيد به طور كامل ترمز كنيد كلاج را تا انتها بگيريد تا فشار وارد بر چرخ ها از جانب موتور حذف شود و ترمز بي جهت هدر نرود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۵:۱۳ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

نمونه سوالات رانندگي پايه يك

نمونه سوالات رانندگي پايه يك,
نمونه سوالات آموزشگاه هاي رانندگي,
نمونه سوالات ازمون علايم رانندگي,

در اين مطلب شماري از نكات مهم در كلاس هاي عملي رانندگي را ذكر مي نمايم. اگرچه نكات عملي رانندگي را مي بايست به ضمير ناخودآگاه ذهن سپرد ولي نوشتن آنها براي پرهيز از فراموشي و يادآوري مجدد خالي از لطف نيست.
Imageنكات حرفه اي: 
1. براي روشن كردن پرايد: اول كليد را رو به جلو مي چرخانيد. ماشين روشن مي شود. همزمان پا روي كلاج مي گذاريد و تا انتها فشار مي دهيد سپس دنده را از حالت دنده آزاد به دنده 1 حركت مي دهيد و سپس كلاج دستي كه در سمت راست شما قرار دارد مي گيريد و از حالت فعلي (كه رو به بالا قرار دارد) به پايين مي آوريد. حالا كلاج را به آهستگي و به نحوي كه كلاج به كف پايتان چسبيده باشد به آرامي رها مي كنيد(بالا مي آوريد). ماشين راه مي افتد.
2. قبل از روشن كردن ماشين صندلي، آينه ها را تنظيم كنيد و كمربند خود را ببنديد.
3. هميشه نقطه اي دور كه روبرويتان باشد را ببينيد. ديدن نقطه دور به شما كمك مي كند كه همه چيز را تحت كنترل خود داشته باشيد و تسلط بيشترو بهتري بر خودروي خود داشته باشيد. در هنگام گردش به راست، سمت راست و هنگام گردش به چپ، سمت چپ را نگاه كنيد.
4. هر وقت خواستيد سرعت اتومبيل را كاهش دهيد كلاج را كمي (تا وسط) فشار دهيد.
5. هر وقت خواستيد ترمز بگيريد قبل از ترمز گرفتن، كلاج را تا انتها به طور كامل فشار دهيد.
6. فرمان را آرام بگيريد و در هنگام رانندگي ريلكس باشيد. شما بايد به سطحي از رانندگي برسيد كه همزمان اگر راديو گوش مي كرديد و كسي نيز حرف مي زد بتوانيد به همه چيز اشراف داشته باشيد و در عين حال رانندگي تان را نيز كنيد.
7. لزومي ندارد كه هر وقت موتوري يا ماشيني به سمت تان آمد شما فرمان را منحرف كنيد كه به او نخوريد. وظيفه موتور يا ماشين است كه مسير خود را اصلاح كند. اگر شما منحرف شويد و تصادف كنيد شما مقصر شناخته مي شويد.
8. درس اول درست رانندگي كردن صاف رانندگي كردن است.
9. هر وقت قصد سمت گيري يا گردش به راست يا چپ را داشتيد، راهنما را از ميله دست چپ فرمان بزنيد (بالا راست – پايين چپ). همين كه فرمان را به آن سمت بچرخانيد راهنما از كار مي افتد.
10. هر وقت نزديك عاملي شديد كلاج را تا نيمه گرفته و ترمز را كمي فشار دهيد تا سرعت ماشين به حداقل مورد انتظار برسد ولي از حركت متوقف نشود.
11. دنده عقب با دنده R است. ابتدا كلاج را تا انتها فشار مي دهيد و سپس دنده را به R تغيير مي دهيد. سپس به آرامي پا را از كلاج برمي داريد. حالا ماشين راه مي افتد.
12. هر وقت بر سر دو راهي قرار گرفتيد ابتدا توقف مي كنيد و سپس حركت مي كنيد.
13. براي چرخش به راست يا چپ سرعت را كم مي كنيد ولي از حركت باز نمي ايستيد.
14. هر چقدر سرعت تان كمتر باشد با چرخش فرمان كمتري، ماشين دور مي زند ولي اگر سرعت زياد باشد بايد چرخش ماشين متناسب با آن باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۴:۵۳ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

نمونه سوالات امتحان راهنمايي و رانندگي

نمونه سوالات امتحان راهنمايي و رانندگي,
نمونه سوالات آزمون راهنمايي و رانندگي,,
نمونه سوالات آزمون فني رانندگي,

يابان هاي شلوغ، معابر كم عرض، كمبود جاده و بزرگراه، تردد ميليون ها خودرو در شهر، دوربرگردان هاي مشكل دار، كمبود تاكسي و اتوبوس، واگن هاي در حال انفجار از مسافر همه اينها براي اين كه معضلي به نام ترافيك در كلانشهرها را رقم بزند كافي است، اما مگر چه اندازه مي توان راه و جاده ساخت؟
 

خيابان هاي شلوغ، معابر كم عرض، كمبود جاده و بزرگراه، تردد ميليون ها خودرو در شهر، دوربرگردان هاي مشكل دار، كمبود تاكسي و اتوبوس، واگن هاي در حال انفجار از مسافر همه اينها براي اين كه معضلي به نام ترافيك در كلانشهرها را رقم بزند كافي است، اما مگر چه اندازه مي توان راه و جاده ساخت؟

 

چه تعداد از بزرگراه هاي شهر را مي توان دو طبقه كرد؟ چقدر مي توان اتوبوس و واگن به خطوط حمل و نقل شهري اضافه كرد؟ و در مقابل تا كي مي توان براي تردد خودروها در سطح شهر محدوديت ايجاد كرد، به اين اميد كه ترافيك شهرمان روان شود؟

 

برخلاف تصور، بسياري از كارشناسان و مسئولان حوزه ترافيك و حمل و نقل شهري معتقدند مشكل ترافيك شهري فقط با تزريق اتوبوس و تاكسي و احداث جاده و بزرگراه حل نمي شود. آنها معتقدند اگر بسياري از رفتارهاي ترافيكي شهروندان در سطح شهر چه سواره باشند و چه پياده، اصلاح مي شد، شايد ترافيك شهري آنقدرها هم عرصه را به شهرنشين ها تنگ نمي كرد.

 

شتابزده، خودخواهانه و بدون گذشت؛ رانندگي خيلي از ما ايراني ها متاسفانه اين گونه است. از زماني كه پاي اولين ماشين به خيابان ها باز شد، سال ها مي گذرد. در اين سال ها بزرگراه ها يكي پس از ديگري احداث شد، تعداد خودروها از صد به هزار و از هزار به ميليون رسيد، هر كدام مان كه پول دست مان آمد، اولين كاري كه كرديم اين بود كه چهارچرخه اي بخريم و زير پايمان بيندازيم تا از اتوبوس سواري و ايستادن كنار خيابان منتظر تاكسي خلاص شويم. تصادف ها يكي بعد از ديگري رقم خورد تا كلي مجروح و فوتي روي دست مان بگذارد.

 

همه اين اتفاق ها افتاد تا ما ايراني ها در دنيا براي نوع رانندگي مان مثال زدني شويم. حالا ما هم به اندازه خيلي از شهرهاي دنيا هم خيابان و بزرگراه داريم و هم خودرو، با اين تفاوت كه متاسفانه رفتارهاي ترافيكي ما به اندازه تعداد خودروهايمان رشد نكرد و اين خلأ باعث شد بسياري از تصادف ها رقم بخورد و گره ترافيك معابر شهري هر روز كورتر شود. فرقي نمي كند عابران پياده، راكب موتورسيكلت يا راننده خودرويي باشيم. مهم اين است كه هر كدام از ما در جايگاهي كه هستيم، نسبت به رفتارهاي ترافيكي كه مرتكب مي شويم، بي تفاوت نباشيم.

 

رفتارهاي متفاوت رانندگي در زنان و مردان

 

مردان و زنان رفتارهاي متفاوتي در رانندگي دارند كه توجه به ايمني در رانندگي و ريسك پذيري آنان را تحت تاثير قرار مي دهد و البته عوامل متعددي موجب اين تفاوت ها مي شود كه شامل ساختارهاي فيزيولوژيك، فرهنگي و محيط اجتماعي است.

 

سرهنگ عليرضا اسماعيلي، مدير گروه ترافيك و حمل و نقل دانشگاه علوم انتظامي نيز اين تفاوت ها را قبول دارد و با اشاره به بررسي هايي كه در برخي كشورها نسبت به تفاوت رانندگي زنان و مردان انجام شده، مي گويد: شواهد زيادي وجود دارد كه ثابت مي كند مردان و بخصوص مردان جوان در همه فرهنگ ها نسبت به زنان رفتارهاي پرخطرتري دارند كه بيشتر آن را به صورت مستقيم نشان مي دهند؛ اين موارد رانندگي ايمن را كاملا تحت تاثير قرار مي دهد و رفتارهاي پرخاشگرانه و تهاجمي، احتمال ميزان تصادف را بالاتر مي برد.

 

اين مساله در تخطي از قوانين رانندگي شامل سرعت مجاز، سبقت و رانندگي در حال مستي نمود بيشتري پيدا مي كند. مردان اغلب سريع، فرز و پرپيچ و خم رانندگي مي كنند. آنها از هر فضاي خالي استفاده مي كنند و به طور دائم در حال تغيير مسير هستند، اما در مقابل زنان آرام، آهسته و مستقيم مي رانند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۴:۴۶ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

سوالات كامل آموزش راهنمايي و رانندگي

سوالات كامل آموزش راهنمايي و رانندگي,
سوالات مهم كتاب آموزش رانندگي,
نمونه سوالات آزمون رانندگي پايه 1,

15روز اول جهت رسيدن به مهارت قابل قبول و اعتماد به نفس بالا 

ب- 15روز دوم جهت رانندگي در معابري كه داراي بار ترافيكي بسياركم ميباشد.

توصيه ميشود:                                                                     

1- در صورت نياز به يكي از آموزشگاههاي نزديك محل سكونت خود مراجعه و چند جلسه اي وقت بگيريد و جهت رسيدن به مهارت كافي تمرين كنيد. چون اگر به لحاظ اقتصادي حساب كنيد متوجه مي شويد هزينه ي چند جلسه تمرين بيشتر بسيار كمتر از هزينه ي تصادف بدليل عدم رسيدن به مهارت كافي خواهد بود،همچنين جان عزيزان شما در داخل اتومبيل و عابريني كه در حال عبور از عرض خيابان هستند به نسبت هزينه تمرين قابل مقايسه نمي باشد.پس تمرين رانندگي را تا زماني كه به آرامش ،تسلط و مهارت كافي در آموزشگاه نرسيديد قطع نكن.                                      

2- به يكنفر گواهينامه دار كه از لحاظ رانندگي داراي مهارت و تسلط خوبي و از لحاظ صبر و حوصله و اعصاب در حد اعلا باشد نياز ميباشد اينكه گفتم از لحاظ صبر و حوصله بخاطر اينكه بعضيها كم صبرند و اينقدر غر ميزنند كه آدم رو از رانندگي بيزار ميكنند نه تنها رانندگي بلكه هر كار ديگري پس در انتخاب آن فرد دقت كنيد كه باعث ترس و استرس بيشتر در شما نشود.                    

3- سعي كنيد رانندگي را از محيطهاي خلوت و بي خطر شروع كنيد و بيشتر سعي كنيد با دنده ي يك حركت و دنده ي دو حدود 40 يا 50 متر رفته مجددا توقف كنيد كه تسلط شما به پدالهاي گاز ترمز كلاج و فرمان دنده خوب شده و به هماهنگي لازم برسيد و مدت زمان تمرين در روزهاي اول كم باشد.        

4- توجه كنيد 15 روز اول فقط تمرين كنيد جهت رسيدن به مهارت كافي و اعتماد به نفس مطلوب و از رانندگي در خيابانهاي شلوغ و پر ترافيك خودداري كنيد واگر خواستيد از خيابانهاي شلوغ رانندگي كنيد از فرد گواهينامه دار ماهري كه كنار دست شما است بخواهيد كه اتومبيل شما را به خيابان كم ترافيك منتقل كند.               


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۴:۰۲ توسط:آموزش رانندگي موضوع:

نمونه سوالات رايگان راهنمايي رانندگي

نمونه سوالات رايگان راهنمايي رانندگي,
نمونه سوالات آيين نامه رانندگي پ.1,
نمونه سوالات علايم راهنمايي رانندگي,

hn8.asset.aparat.com/aparat-video/2a97d47af3f90d6cdd8213e5ce94872f285932__71917.mp4


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۴۳:۲۱ توسط:آموزش رانندگي موضوع: